snappfelez

ساخت وبلاگ

 

ورق سياه يا Hot Rolled Sheet نمونه اي از ورق هاي توليدي است که در نورد گرم توليد مي شود. در واقع اين ورق همان ورق گالوانيزه گرم مي باشد که که از دو نوع فولاد A36 و A1011 توليد مي شود.

ورق سياه در دماي بالا توليد مي گردد، در اين فرآيند تختال تا رسيدن به دماي 1280درجه داخل کوره قرار مي گيرد. پس از آن از کوره خارج شده و از بين چند غلطک عبور داده مي شود. اين امر باعث پوسته زدايي مي شود و سبب مي گردد ضخامت تختال کاهش يابد. در نهايت ورق با عبور از قفسه هايي آخرين مرحله نورد را نيز طي مي کند. ورق سياه در نهايت از ميز خنک کننده عبور مي کند و در نهايت به شکل کلاف درآمده و آماده ورود به بازار مي شوند.

 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : ورق گالوانیزه , ورق سیاه , ورق, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 418 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 20:54

 

به طور کلي ميلگرد ها به دو نوع ميلگرد ساده و ميلگرد آجدار تقسيم بندي مي شوند. در تقسيم بندي ديگر اين محصولات را مي توان به دو صورت شاخه اي و کلاف دسته بندي کرد. يکي از انواع اين کلاف ها ميلگرد کلاف آجدار مي باشد که همانطور که از نامش پيداست به شکل يک کلاف در هم پيچيده بوده که در سازه هاي ساختماني و صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

ميلگرد کلاف آجدار در واقع همان ميلگرد آجدار است که به جاي توليد ميلگرد آجدار به صورت شاخه هاي 12 متري آن ها را در طول هاي بلند توليد کرده، با دستگاه خم کرده و به صورت کلاف در مي آوردند. اين  نوع ميلگرد به دو دستهA2 و A3 تقسيم بندي مي شود و قيمت آن ها در مقايسه با انواع ساده، بيش تر مي باشد. قيمت اين نوع محصول نيز بر اساس دسته و سايز آن ها تعيين مي شود.

 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : میلگرد ساده , میلگرد آجدار , میلگرد کلاف آجدار, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 20:53

 

يکي از انواع ورق ها که به صورت نورد گرم توليد مي شود، ورق سياه يا ورق گرم ناميده مي شود. اين ورق در واقع همان ورق گالوانيزه گرم است که درواقع طي فرآيند نورد گرم  ( Hot Rolling ) از فلز آهن توليد مي شود.

ورق سياه را به عنوان فولاد نرم مي شناسند. در واقع ورق سياه ، فلز مسطحي است که به صورت استوانه اي يا برش خورده در بازار موجود است.

اين محصول را ورق سياه ناميدند زيرا اجزاي تشکيل دهنده آن در فرآيند توليد به دليل ذوب در دماي بالا باعث مي شوند که اين ورق بر خلاف ورق روغني رنگ مات و تيره اي به خود بگيرد.

 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : ورق گالوانیزه , ورق روغنی , ورق سیاه , انواع ورق, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 20:45

 

تيرآهن لانه زنبوري ، يکي از انواع تيرآهن ها مي باشد که از تيرآهنIPE معمولي در کارگاه توسط فرآيند سوراخکاري ساخته مي شود.

براي توليد تيرآهن لانه زنبوري ، ابتدا عمليات نورد گرم صورت مي گيرد سپس جان آن را به شکل ذوزنقه خط کشي مي کنند. به منظور جلوگيري از تغيير شکل تيرآهن در نقاط مختلف تک خال جوش مي زنند تا بتوانند آن را بروي يک شاسي افقي مستقر کنند، سرانجام قسمت هاي خط کشي شده را با دستگاه، برش مي دهند و دندانه هاي بالا و پايين را مقابل هم مي گذارند و آن را با جوش پر مي کنند. و در نهايت تيرهايي با که سطح آن ها سوراخ هاي به شکل شش ضلعي دارد ساخته مي شود.

 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : تیرآهن , انواع تیرآهن , تیرآهن لانه زنبوری , تیرآهن هاش, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 234 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 20:44

 

ميلگرد آجدار از انواع ميلگرد ها مي باشد که سطح آن همانند ميلگرد ساده صاف و صيقلي نيست و داراي برآمدگي و فرورفتگي هايي است که به آن ها آج گفته مي شود. آج در ميلگرد آجدار به منظور در گير کردن فولاد در بتن است. بدين منظور آج در اين نوع ميلگرد به صورت مارپيچ و با عمق استاندارد ايجاد مي‌شود تا بتواند سطح درگيري ميلگرد و بتن بالا رود.

 اين نوع ميلگرد از سطح مقطعي دايره اي شکل و توپر تشکيل شده است و مي توان آن را از پرمصرف ترين مقاطع فولادي در عرصه ساختمان سازي دانست. ميلگرد آجدار توليد شده در کاخانه هاي مختلف قيمت هاي متفاوتي دارد اين مسئله هم مي تواند به دليل متريال به کار رفته در آن و هم به دليل سايز مختلف آن باشد که سبب مي شود قيمت اين محصول در بازار متفاوت باشد.

 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : میلگرد , میلگرد ساده , میلگرد آجدار, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 175 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 20:43

 

سپري مقطعي از انواع پروفيل ها مي باشد که سطح آن به شکل T است و مقطع آن دو برابر ارتفاع آن است. به عبارتي سپري از بال و يک جان باريک و بلندي تشکيل شده است که در صنعت ساختمان سازي بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. سپري نيز همانند ديگر مقاطع پروفيلي مانند نبشي و ناوداني به صورت پرسي و فابريک توليد شده و در بازار عرضه مي شود.

سپري در انواع مختلف کاربرد هاي متفاوتي دارد که از جمله آن ها مي توان به استفاده از اين محصول در نماکاي خشک ساختمان ها اشاره کرد. همچنين از سپري علاوه بر کاربرد زياد آن در درب و پنجره در زير سازه هاي ساختماني نيز بسيار استفاده مي شود. مثلا نما هاي بتني که در آن نماي سنگي پيچيده به کار رفته است براي حفظ مقاومت نما و يکپارچه سازي با سازه اصلي از زيرسازي هاي فلزي مانند سپري استفاده مي شود.

 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : سپری , ناودانی , نبشی , پروفیل , نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 402 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 20:42